Saturday, January 9, 2016

Colour and Personality

Tahukah anda, personaliti anda dapat dikenali dengan melihat warna-warna kegemaran pilihan anda itu! Mari kita lihat sejauh mana benar nya telahan tersebut...

Warna PUTIH selalu digambarkan sebagai suci dan perlindungan (purity n protection). Suci dari dicemari, oleh kerana menjaga warna putih pakaian kita itu, kita selalu berhati-hati. Orang yang menyukai putih itu juga sukakan ketenangan dan persekitaran yang damai.

Warna HITAM pula. Jika anda mengemari warna hitam, anda seorang yang misteri. Anda suka menyimpan rahsia! hmm... hitam itu menawan! Haha

Pengemar warna BIRU, anda adalah seorang yang peramah yang suka berbual dan berkawan. Anda mempunyai cara tersendiri sebagai daya tarikan anda bagi orang lain mendampingi anda.

Warna HIJAU pula, anda seorang yang tenang dan lemah-lembut. Mudah didampingi seperti magnet kepada yang mencari ketenangan dan mereka merasa bersemangat semula selepas menghabiskan masa bersama anda.

Pengemar warna KUNING pandai menggunakan akal dan cergas orangnya, tetapi anda juga gemar mendapatkan perhatian orang lain.

Pengemar warna COKLAT, orangnya suka merendah diri, tidak sombong dan praktikal. Anda boleh diharap! Dan anda pandai menyimpan rahsia.

Peminat warna OREN pula, orang yang sukakan fizikal dan keseimbangan. Anda berminat untuk keseimbangan kesihatan dan kehidupan yang baik. Anda menjadi satu contoh yang baik kepada orang lain bagaimana untuk mengekalkan gaya hidup yang sihat.

Warna MERAH sangat sesuai kepada yang aktif dan sibuk. Anda orang yang tidak mengharap orang lain melakukan untuk anda, anda lebih suka melakukannya sendiri. Orang lain melihat anda sebagai pemimpin.

Warna MERAH JAMBU, orangnya lemah-lembut dan disayangi ramai kerana sifat anda yang baik dan sentiasa bersedia untuk membantu orang yang memerlukan. Jika anda memakai warna ini, anda akan tidak takut untuk menunjukkan kewanitaan anda.

Pengemar warna UNGU bagai orang bangsawan dan bersemangat tinggi. Setaraf ketua-ketua, anda pandai menasihati dan dapat 'melihat keadaan' dari ke dua-dua belah pihak. Pengemar warna ini seorang yang 'mystic' seolah-olah dapat membaca apa yang orang lain fikirkan.

Jika anda Pengemar warna KELABU, anda seorang yang practical dan tenang. Anda tidak suka menarik perhatian orang lain dan simply mencari kepuasan dalam kehidupan.

Jadi... apa kata anda berkenaan warna kegemaran dan personaliti anda?

Dikutip dari Majalah: That' s life
Blog: empower-yourself-with-color-psychology.com

No comments:

Post a Comment