Wednesday, February 10, 2016

Stayvacation (Wellington i)


Cantik cuaca hari ni... rugi kalau dok berkurung dalam rumah. Aku keluar sendirian... alaa aku cool je kalau dapat merayau sesorang ni... lagi pun ni bandar Wellington... aku rasa safe, orang sini friendly belaka... 
Seperti yang pernah aku janjikan dulu, aku nak tayang kat y'all my back yard ni.... hahaa perasan betul! Anyway.. sebab aku berjalan kaki je dari rumah, jadi aku pergi tempat yang dekat-dekat je. Gambar yang terpapar di sini semuanya masa aku 'ambil angin' kat Water Front, Wellington hujung minggu baru ni. Nak enjoy puas-puas keindahan pemandangan dan langit biru nya, musim panas dah di penghujungnya.

Lepas ni musim gugur pula.... langit selalu kelabu. Aku pernah berangan nak bergambar dengan daun-daun kering yang berguguran... ala-ala dalam movie gitu... tapi Wellington ni kan ibu kota NZ, tengah bandar mana ada dedaunan di bawah pokok besar nya kannn... kalau ada pun pekerja majlis bandaraya dah vacuum bersih. Lagipun Wellington ni windy sangat.... tak sempat jatuh ke tanah, dedaun kering tu dah di tiup angin habis berterbangan.     


Hujung minggu kat Water Front ni, orang ramai juga mungkin sebab cuti panjang CNY dan Waitangi Day agaknya. Senja tu aku datang lagi...jejalan tengahari terasa cepat penat... lagipun mata aku silau sangat,lupa pakai cermin mata hitam... bila matahari dah terbenam tu terasa pula sejuknya lebih-lebih lagi bila di hembus angin kuatnya... mujur juga aku bawa jeket...

                                   

Aku layan diri setelah penat jejalan...

Salam dari downunder!

No comments:

Post a Comment