Saturday, February 27, 2016

Stayvacation (Wellington Again!)

Wellington ibukota NZ kerana kedudukannya berada ditengah-tengah antara Pulau Utara dan Pulau Selatan NZ. Kalau tengok peta NZ, Wellington terletak bahagian selatan Pulau Utara. Di sini pusat pentadbiran kerajaan dan banyak terdapat bangunan pejabat termasuk pejabat Kedutaan negara luar di sekitar bandar Wellington ni..

Bila hujung minggu... aku suka jejalan ke bandar Wellington yang 'friendly' ni. Sekarang masih musim panas, oleh kerana matahari terbit awal aku pun keluar awal. Hmm...bila dah tak ada tujuan tu meraban je aku jejalan sesorang. Tiba dalam bandar... kedai-kedai belum buka lagi... aku pun terus jalan sampai ke Parliament... lepas tu aku naik cable car ke puncak Botanical Garden, berlagak macam pelancung.. heh!

Ada ke patut aku terlupa bawa selfie stick tu... jadi tak dapat la muka aku 'menyempel' kat dalam gambar ni...

NZ Parliament = 'Beehive'!  Sarang Lebah??                                  Kena sumpah jadi patung? Just kidding!
Clock Tower, Lambton Quay
tunjuk arah.. ke cable car



Selalu sangat aku ke bandar... baru semalam aku perasan gereja ikan pauh ni. hmm... mana taknya... selalu aku lalu betul-betul bawah dia ni. ok.. ni je dulu gambar dari 'my back yard' yang sempat aku kongsikan... take care!

Salam dari downunder!






Cable car ke puncak Botanical Garden

Payung Gergasi di Cuba Stree

No comments:

Post a Comment