Friday, January 27, 2017

Magnet kehidupan

Salam dari Downunder....

Suatu hari tu kannn.... aku dok termenung lalu terimbas masa lampau... kemudian aku perasan yang aku ni sebenarnya selalu sangat berasa cemas. Kekadang tu bimbang yang kerlaluan... pada benda yang remeh temeh...hahaa.

Tetapi kemudiannya tu... aku rasa seronok pula bila perkara yang aku hajatkan dulu tu tak menjadi... Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk hambaNya.

Orang kata perkara yang lepas janganlah dikesalkan. Bersyukurlah dengan apa yang kita ada kann... dan terus kan perjalanan hidup untuk masa hadapan. Sekalipun di mana kita berada sekarang ni, itu memang sudah takdir buat kita... Alhamdulillah!

Jadi tak payahlah fikir yang berlebihan atau 'over thinking' sebab kita tidak mampu untuk mengawal segalanya. Biar lah.... dah begitu suratannya.

Yang positif dan perkara baru itu mungkin tidak terlihat oleh pancaindra kita.... tapi yakin lah jika 'hal' itu hak kita.... kita pasti memperolehinya.

Teguhkan keimanan kita dan gantungkan harapan pada yang Esa.

You are a warrior, not a worrier!


1 comment: