Wednesday, September 14, 2016

Sepetang di Wellington

Musim bunga... walaupun cuaca masih sejuk ianya tidaklah mematahkan semangat aku untuk bersiar-siar sambil menikmati keindahan alam ciptaan Ilahi. Musim bunga cantik weih... rumput pun berbunga. Eh... aku bukan cakap pasal rumput kemuncuk la... Kemuncuk dan setoking putih seragam sekolah hahaaa... nostagia sungguh... kannn dah satu kerja pula nak mencabutnya.

Oriental Parade

Pada suatu senja tu... aku lepak-lepak dengan en hubby, tengah menunggu waktu maghrib nak pergi masjid... sambil kitorang memerhati matahari terbenam... lalu la sorang aunty mat saleh niii...  dia senyum, akupun balaslah sedekah senyuman dia tu... dia cakap "ramai betul orang tengah sibuk texting... eh?". Dalam hati aku... alaa kesiannya dia... "La... diorang tu bukan texting... tapi diorang tengah main game pokemon tu".

Tu laaa...sejak kebelakangan ni aku perhatikan ramai betul orang kemaruk cari Pokemon ni.  Satu dunia terpengaruh dengan keseronokan dan excited nya tu bila dapat tangkap pokemon.

Lepas tu... aku sendiripun tertanya-tanya apa bestnya game ni yea?... Ye la... setiap orang ada pandangan dan pendapat mereka sendiri kannn. Agaknya la... game ni dapat memberi semangat untuk mereka terus beriadah. Menjaga kesihatan tu kan penting!... Walaupun cuaca sejuk macam sekarang ni, aku tengok mereka rela je melangkah perlahan-lahan mencari pokemon. Dan... memana je aku tengok diorang sopan sungguh eh? berjalan tundukkkk je.... sambil memegang gajet memasing.... hahaaa! Mujur juga bandar Wellington ni tempat pejalan kakinya luas... tak ada penyebab laa nak berlaga dahi pula kann...


Tapi tu la.... ada juga yang bermain game tu dengan hanya duduk dalam kereta... tak aci betul... kalau macam tak sampai le motif game tu
Lambton Quay
dilancarkan...  Game tu kan nak suruh orang banyak bergerak.

Hm... aku ni dok perati je... teruja kah aku? hahaa ... kaki terus melangkah sambil menikmati keindahan pemandangan waktu senja.







....live the life you love!!










Salam dari downunder.

No comments:

Post a Comment