Wednesday, June 29, 2016

puisi hati: duhai hati..

...Love is not about how much you say I love you – it’s about how much you can prove it’s true. Love is like the wind, you can feel it but you can’t  see it!

Duhai diri
Usah kecewa kerananya duhai hati
Kerana dia tidak mengerti
Pengabadianmu yang suci murni
berserah sajalah pada Ilahi

Dia penentu sejak azali

Sedih tidak betah dibendungi lagi
Mengapa jadi begini? Aku digusari
Hilangnya pertimbangan hati
Marah, geram bertukar ganti


Waraskah aku? Sukar aku akui,
Jika hakikatnya aku tak ujud lagi 

di matahati
akan kugengam kenangan abadi

Jika sekiranya di antara kita ini
Kemesraan telah pergi
Kasih sayang menghindiri
namun janganlah terlerai... ikatan hati

Istimewakah aku dimatamu?

Keikhlasan hatiku sesuci salji
Kasihku luas bagai langit biru tak bertepi
Sayangku bagai lautan menutupi bumi
Namun kamu tidak sedari
Sikapmu yang melukakan hati


kupejam mata, aku tak ambil peduli
kerana engkau amatku sayangi
Lillahi.


"I trust that everything happens for a reason, even when we're not wise enough to see it".


Hahaa... emo pula aku pepetang ni... don't worry aku ok je.

Salam dari downunder!

No comments:

Post a Comment