Tuesday, 1 January 2019

Diam

Assalam...

Selamat tahun baru. 
Muga kita semua sentiasa dalam rahmat Allah jua. Amin.

Sekadar merenung kembali kenyataan hidup.... setiap orang mempunyai cabarannya sendiri... begitu juga aku.... Aku akan cuba belajar jadi orang yang lebih sabar. 

Untung aku ada tempat untuk ‘cur-hat’ bila aku tension, stress atau marah. 
Kalau aku nak jerit ke...nak maki pun.... hanya aku yang tau daaa... hehe apa? aku guna bahasa alien? X la.... Aku akan bercerita pada diri aku sendiri di selambar kertas. Setelah itu aku rendam.... bila ink nya menghilang... aku anggap masalah aku juga akan hilang. 

Dan... tahun ini aku rasa lebih kan buat diam je. “Shut your mouth, open your ears” hah gitu...  Alaaa... kalau cerita kat orang pun buat hapa... last2  buat sakit hati sendiri je, lebih-lebih lagi kalau hal yg ada sangkut-paut hal personal. 

Kita tak bisa mengubah kebiasaan atau perangai orang lain... jadi mengapa tidak kita saja yang  berubah? Jom jadi orang yang lebih positif, ceria dan berbaik sangka. 

Oh yea.... sebut pasal diam ni ada 4 sebab kannn...
1- memerhati
2- terasa hati
3- tenangkan hati
4- dah xde hati.

..... korang yg mana satu? 


Salam dari downunder.....



No comments:

Post a Comment