Thursday, January 25, 2018

pujuk diri sendiri

Hari ni aku ter emo sikit... jadi aku tengah nak pujuk diri sendiri ni.. Biasalah... kekadang dalam kehidupan seharian kita mungkin terdengar kata- kata yang memedihkan telinga dan menyakitkan hati. Biar yang menangis itu hanya hati dan yang mengetahui hanya Ilahi.

Mulai hari aku nak banyak tersenyum... senyum tu kan sedekah! Dengan senyuman dan sentiasa memujuk hati mensyukuri ketentuanNya. Yang Indah itu anugerah, yang menyakitkan itu ujian.... Redha je lah....

Memang sukar bagi aku untuk luahkan rasa dengan kata-kata... bantulah aku ya Allah.... kerana Kau mengetahui apa  yang terlintas dihatiku dan mendengar kata-kataku sekalipun ianya tidak terucap dibibirku.

Diam itu lebih baik dari berkata yang sia-sia... kann! Kata-kata yang akan kamu kesali itu adakah kata-kata yang dituturkan dengan tujuan menyakitkan hati seseorang, dari itu lebih baiklah kamu berdiam diri.

Ya... aku sedang memujuk diri sendiri agar tidak bertindak melulu... dan sering ingaktan diri sendiri... yang aku ni...
...cantik
...berharga
...orang penting
...orang istimewa
...seorang yang unik
...seorang yang baik hati
...seorang yang berbakat dan....
...tiada tukar gantinya.

Aku sayang diri sendiri, aku tak mau ikutkan rasa hati... aku kena banyakkan bersabar. Ya... itu cuma ujian kecil untuk menguji tahap kesabaran aku. Kena ingat Allah selalu, sering berdoa agar tenang hati dan perasaan.


Ya Allah... Aminnn!




No comments:

Post a Comment